Om föreningen

Fastigheten

Pralinen 1 är en fastighet mitt i en av de lugnare och skönare delarna av centrala Sundbyberg. I fastigheten hittar du 63 ljusa och luftiga lägenheter med modern och smakfull inredning. Storlekarna varierar mellan ettor på 39 kvm till femmor på 102 kvm med balkong, uteplats eller härliga terrasser med utsikt över takåsarna. Vi disponerar över en fin innergård med gräsmatta, en mindre lekplats och några parkbänkar att ta igen sig på.

Fastigheten ligger bara ett stenkast från Sundbybergs C som har allt du kan önska i form av butiker, restauranger och mataffärer. Inte långt bort åt andra hållet möter du Sundbybergs stora grönområden såsom Golfängarna och Lötsjön som lämpar sig alldeles förträffligt för picknick, promenader och en skön joggingrunda.

När det gäller kollektivtrafiken så ligger fastigheten mycket bra till. Tunnelbanan ligger inte längre bort än 100 meter, busstationer bara runt hörnet och i Sundbybergs C så hittar du även pendeltåg och tvärbana.

Vi har adresser på Starrbäcksgatan, Eliegatan och Vattugatan som alla är luftiga gator med minimal insyn. Ingen av gatorna är särskilt trafikerade. I huset finns varmgarage med 33 parkeringsplatser.

Föreningen

Föreningen är en äkta förening med organisationsnummer 7696140115. Föreningen bildades i och med att fastigheten blev inflyttningsklar i januari 2008.

Adress till föreningen

Brf Pralinen 1
Eliegatan 3
172 73 Sundbyberg

Antal lägenheter

I fastigheten finns det 63 lägenheter. Av dessa är 8st. 1 RoK, 13st. 2 RoK, 25st. 3 RoK, 15st. 4 RoK och 2st. 5 RoK.

Hyreslokaler

Lokal på Vattugatan 8 som är uthyrd.

Gemensamma utrymmen

Tvättstuga, barnvagnsförråd i varje trappuppgång samt två cykelförråd.

Utemiljö

Innergård med gräsmatta, planteringar, en mindre lekplats och parkbänkar med bord. På innergården finns även cykelstall, källsorteringsrum och möjlighet att grilla.

Värme, vatten och el

Vår fastighet värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig och ekonomisk uppvärmningsform som ingår i avgiften. Även kallt och varmt vatten ingår i avgiften. Föreningen har gemensamt upphandlat elavtal med Vattenfall för hela fastigheten inklusive alla lägenheter. Detta innebär att föreningen debiterar medlemmarna en schablonkostnad/månad och gör en avläsning en gång per år för att korrigera eventuell över-/underdebitering. Detta medför ett lägre pris eftersom det är 63 lägenheter som förhandlar om priset gemensamt instället för indiviuellt.

TV och bredband

Vi är anslutna till Sundbybergs Stadsnät som är ett lokalt, fiberoptiskt bredbandsnät för alla typer av digital kommunikation exempelvis TV, telefoni eller Internet. Det är den snabbaste tekniken för överföring av data och det är dessutom driftsäkert, okänsligt för elektroniska störningar och har näst intill obegränsad kapacitet.

Det finns fler leverantörer att välja mellan vilket gör att priserna ständigt pressas och att kraven på kvaliteten ökar. Du väljer själv helt fritt vilka tjänster du vill ha samt vilken/vilka leverantörer du vill beställa ifrån.

Läs mer på: www.sundbybergsstadsnat.se

En digitalbox med basutbud (SVT1, SVT2 och TV4 m.fl.) ingår i avgiften.

Parkering
Varmgarage i huset med 33 bil och 2 mc-platser i fastigheten. Boendeparkering på gatan via Sundbybergs stad.